Výšlap na Watzmann

V pátek 4. 9. jsem se na základě pěkné předpovědi počasí vydal se šumavským meteorologem Toníkem Vojvodíkem zdolat třetí nejvyšší horu Německa Watzmann, vysoký 2713 m. Přespali jsem v Berchtesgadenu, kde je také IC stejnojmenného národního parku. Turisty v této oblasti nejvíce láká nádherné jezero Königsee, lanovka ne horu Jenner a nebo známé Orlí hnízdo Adolfa Hitlera na Kehlsteinu. My vycházíme brzy ráno po tmě od severu z Ramsau, cesta stoupá nejprve lesem, dále kolem horských luk, kde se pasou krávy. Asi po 2 a půl hodinách chůze už vidíme nad námi na skále horskou chatu Watzmanhaus. Je ve výšce 1930 m.

Po necelých 4 hodinách si dáváme v chatě čaj a kávu. Vycházíme dále nahoru po kamenité cestě, následuje suť, několik skal zajištěných lany. Asi po 2 a půl hodinách jsme na vrcholu Hochecku. Nahoře je super počasí, naskytuje se nám nádherný pohled přes Malý Watzmann a “Watzmanovo děti” až na vzdálený Dachstein, pod námi jsou jezera Königsee a Obersee, nad nimi v dálce Hochkönig, vpravo od Mitterspitze Gross Wenediger a na západě Hochkalter. Je to paráda, snažím se věe dobře nafotografovat. Máme za sebou převýšení zhruba 2000 m, to samé nás čeká do večera zase zpět dolů. Při sestupu si na Watzmanhausu dáváme orošené pivo a kocháme se výhledy. Sestup do nadm. výšky 650 m je nekonečný. Večer jsme konečně dole u auta. Odjíždíme plni zážitků před západem slunce zpět do Vimperka. Určitě to stálo za to.